Klantvriendelijk & doelgericht communiceren

Je wilt de leiding houden tijdens een gesprek? Je wilt klantvriendelijk communiceren? Hoe overtref je de verwachtingen van de klant? Hoe ga je om met weerstand?
Deze training biedt jou handvatten om effectief een gesprek te voeren waarbij klantgericht handelen voorop staat.
Bureau V.R.I.S. ziet het als haar missie om mensen te begeleiden bij en inspireren tot het verkennen en verleggen van hun persoonlijke grenzen, waardoor een ruimere blik en nieuwe mogelijkheden ontstaan. Hiertoe laten wij hen nieuwe mogelijkheden ervaren; DOEN is hierin het sleutelwoord.

Resultaten

  • Je hebt inzicht in communicatie
  • Je kunt actief luisteren en doorvragen
  • Je beheerst verschillende vraag- en luistertechnieken
  • Je bent je bewust van het effect van je communicatie
  • Je kunt effectief verschillende gesprekken voeren
  • Je herkent de verschillende klanttypen
  • Je bent klantgericht en handelt hiernaar
  • Je kunt omgaan met weerstand
  • Je bent in staat om een gesprek te sturen

Inhoud

  • Communicatie (Luisteren-Samenvatten-Doorvragen)
  • Beïnvloedingsmodellen (overtuigen op verschillende manieren)
  • Gesprekstechnieken met regie
  • Ken en herken de verschillende klanttypen
  • Inzicht in huidige situatie
  • Persoonlijke leerdoelen
  • Uitleg klantfases
  • Klantgericht handelen
  • Omgaan met klachten
  • Rollenspelen

Doelgroep

Iedereen die aan klantbenadering doet

Duur training

1 dag

Groepsgrootte

Minimaal 4, maximaal 10

Door kleinschaligheid met een beperkt aantal cursisten is er meer diepgang, discussies en bewustwording mogelijk van de deelnemers

Tarief

De kosten bedragen € 385,- per persoon en exclusief BTW

Locatie

Open inschrijvingen en in-company training

Direct aanmelden 

Trainers

 

bureauvris
Jacqueline de Bree
bureauvris
Frederike Schoonheim

Terug naar het overzicht